Jelenlegi helyBaglyaskő

Baglyaskő

Írta Jutka néni - Beküldve 22 november 2008

A Körös Klub Borbás Vince természetjáró csoportjának Húsvéti túrája 2008 március 20 - 24 között Salgótarján környékén, melyen 36 fő vett részt.

20. -án a délelőtti órákban gyönyörű időben érkeztünk Hollókőre. A világörökség részét képező hegyaljai település megtekintése, és az ott elfogyasztott ebéd után a várat és környékét néztük meg. A következő úticélunk Szécsény ahol városdnézést és a kastély megtekintését terveztük, de a városnéző sétátt a viharos sűrű havasesső szabályosan elmosta.
21. -én a somoskői vártól indultunk gyalogtúrázni. Utunk Eresztvényen át a Salgó Hotelig - itt ebéd - majd tovább a Boszorkánykőre, Salgóvárra tartott. A szép kilátásokkal tüzdelt túra igen élvezetes volt.
22. -én a Salgótarjánban levő bazaltkúpnál a Baglyaskőnél voltunk. A csoportkép is itt készült. Utána a Bányász-múzeumot néztük meg, ami mindenkinek értékes élmény maradt. A salgótarjáni ebéd után Kazár községbe mentünk. Sajnos a tervezett népviseleti felvonulást már nem tartják meg. Innen egy kilátó helyre vezetett a gyalogtúra, ami a sártaposás ellenére nagyon szép volt.
23. -án húsvét vasárnap Ipolytarnócra az Ősmaradványok természetvédelmi területére mentünk. Útközben megemlékeztünk a Litkán született névadónkról Borbás Vince botanikusról. Ipolytarnócon többek között megnézhettük a Bükkábrányról ide szállított tiszteletre méltó 4 darab ősfenyőt is. Ezután gyalogtúra következett Salgótarjántól észak-nyugati irányban a Kerek-hegyig, majd a Karancs-nyergen át Somoskőújfalu vasútállomásig.
24. -én Húsvét hétfőn morcos, szeles, havasessős időre ébredtünk. Gyalogtúra volt beütemezve Somlyóbányától Bárna községbe, onnan pedig a Nagy-kő kilátóig. Ez úgy modosult, hogy a csoport fiatalabbik fele végigment a túrán, az idősebbik fele busszal ment Bárnára, innen pedig gyalog a Nagy-kőre. Szabályos téli túra volt, hóeséssel, a csúcs körül felhőben, majd olvadó hóban, végig csúszós úton. Viszont aki ezen a túrán részt vett, annak talán a legszebb élménye ez maradt. A túra után hazafelé útközben megálltunk Szentkúton a híres bucsújáró helyen, amit nagyon érdemes volt megnézni. Az öt nap alatt az időjárás kegyes volt hozzánk, mert a különben essős, havasessős idő a gyaloglások közben napsütésesre változott.